Ако вие сте собственици на даден обект и цял ден при вас се тълпят клиенти и искат даден продукт, който е свършил, как бихте решили проблема? Дали ще опитате веднага да доставите достатъчно бройки от вървежната стока?
В моя случай става дума за събота и неделя и то по време на сесия – тогава почти няма работещи копирни услуги и всички студенти се засилват към денонощната зала. Само че шефът решил да си търси по-евтина принтерна хартия, докато я намери се наложи да отпратим десетки клиенти. Нека не спирам до тук. Копирът забива на всеки няколко страници, като смачква минимум по 2 страници, отнемайки няколко минути за да бъдат извадени, през това време клиентите се редят на опашка, според вас дали са доволни?
В крайна сметка бракуваните листи се удържат от заплатата ми по цената на продадените. Вярно е, че Рокфелер е започнал с миене на ябълки, но надали е вложил първите си стабилни капитали в скъпи коли и баровщина. Как е възможно един бизнес да просперира, ако се налага служителите да отпращат клиентите? Как клиентите да разчитат на някого, който ги е отпратил, когато са имали най-голяма нужда?
Случвало ли ви се е да видите някой нов продукт в магазина примерно тунквана вафла, която да ви хареса толкова много че всеки ден да си купувате от нея? А случвало ли ви се е тогава съвсем скоро да установите, че новите ви любими вафли изведнъж са загубили страхотния си вкус? Защо се случва това?
Случва се защото производителят решава, че производството на продукта – в случая на 1 вафла излиза твърде скъпо и той не печели достатъчно, тогава за да намалеят разходите се влошава качеството и той спестява примерно 3%, но тогава, примерно 30% от клиентите спират да купуват разочаровалата ги вече вафла. Веднага тръгват слухове за спад в продажбите, съкращения и фалити… Започват и големите оправдания: кризата, лошите пазарни условия…
В нормалните страни, използват една фраза „ клиентът винаги е прав”. Печалбата там се получава от голямо количество на продажбите, а за целта трябва да има достатъчен брой клиенти, готови ежедневно да купуват дадения продукт.
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Диагностика на семейните взаимоотношения...
24.10.2012 17:58